سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موسسه حقوقی نوباوران

تحصیل در کانادا و شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا

    نظر

در هر سال بیشتر از 200 هزار دانشجو از تمام دنیا با هدف تحصیل در کانادا در مراکز آموزش عالی و دانشگاه های این کشور به تحصیل مشغول می گردند .

ولی به چه دلیل کشور کانادا به مقصد و گزینه تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی تبدیل شده؟

کیفیت بالای نظام آموزشی ، اعتبار بین المللی مدارک تحصیلی و مناسب بودن هزینه ها ،فرهنگ بالای مردم کانادا و راحت بودن مهاجرین در این کشور از مهمترین دلایل تحصیل در کانادا توسط دانشجویان می باشد، بخصوص دانشجویان ایرانی .

در بین کشورهای دنیا نیز کانادا بیشترین بودجه را صرف مسائل آموزشی می نماید که این امر تحصیل در کانادا را امری بسیار مطلوب برای دانشجویان میکند.

دلایل تحصیل در کانادا

1-کیفیت آموزشی بالا

قرار داشتن دائمی سه دانشگاه برجسته کانادا در بین 50 دانشگاه برتر جهان نشان دهنده کیفیت بالای نظام آموزشی کانادا می باشد.(دانشگاه مک گیل ، دانشگاه تورنتو ، دانشگاه برتیش کلمبیا )

2-مدرک تحصیلی معتبر در سراسر دنیا

یکی از دلایل تحصیل در کانادا ، استانداردهای بالای دانشگاه های کانادا می باشد که موجب گشته مدارکی ارائه شده از آن ها در کلیه کشورها دارای اعتبار باشند و فارغ التحصیلان این دانشگاه ها دارای فرصتهای شغلی مناسبی گردند.

اخذ پذیرش تحصیلی کانادا

برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا به عوامل مختلفی منوط می باشد که چند تا از با اهمیت ترین موارد در قسمت زیر اشاره شده است :

  • رشته تحصیلی
  • دانشگاه مورد نظر برای ادامه تحصیل
  • دانشگاهی که فارغ التحصیل شده اید
  • معدل
  • سابقه کار برای برخی از رشته ها
  • فاصله تحصیلی

در کالج ها رشته های کاربردی و فنی و حرفه ای تدریس میشود و زبان تحصیل آنان انگلیسی نیز می باشد در واقع تحصیل در این مقطع به زبان انگلیسی می باشد و در پایان به دانشجویان مدرک فارغ التحصیلی کالج داده میشود.

در این دانشگاه ها مقاطع کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکترا گذرانده میشود و مدرک علمی دانشگاه به دانشجویان اعطا می شود.

از شرایط تحصیل برای دانشجویان در دانشگاه های کانادا معدل و نمرات سال آخر دبیرستان دانش آموزان است.

زبان تدریس در اغلب دانشگاه های کانادا انگلیسی و از این رو دانشجویان میبایست برای تحصیل در کانادا مدرک زبان آیلتس حداقل 6 را داشته باشند.

برای تحصیل در کانادا با کمترین هزینه حداقل مدرک دیپلم و زبان آیلتس 6 الزامی میباشد.

آموزش عالی در کانادا

بسته به دانشگاه ، اخذ مدارک تحصیلات تکمیلی در کانادا می تواند سه یا چهار سال زمان ببرد.

انواع مختلف ارائه دهندگان آموزش عالی در کانادا عبارتند از:

  • دانشگاه ها (که تحقیقاتی را انجام می دهند و هم دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهند)
  • کالج ها و دانشکده های فنی
  • هنرهای کاربردی یا دانشکده های علوم کاربردی (که به آنها گواهینامه ، دیپلم ، مدرک کاردانی و لیسانس اعطا می کنند).

از آنجا که دانشگاه های کانادا توسط دولت های استان اداره می شوند ، در نحوه انجام آموزش تفاوت های جزئی وجود خواهد داشت.

شرایط تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ( لیسانس ) دانشگاه های کانادا مدرک دیپلم با معدل حداقل 14 الزامی است البته پذیرش در بعضی رشته های تحصیلی در دانشگاه های ممتاز نیازمند معدل بالای 15 می باشد.

لذا داشتن مدرک زبان آیلتس حداقل 6 یا تافل جهت پذیرش در دانشگاه الزامی است. لازم به ذکر است  به طور کلی تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر نمی باشد.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

برای تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس دانشگاه های کانادا می بایست مدرک کارشناسی 4 ساله با معدل بالای 14 و توصیه نامه از اساتید مقطع لیسانس خود و مدرک زبان تافل یا آیلتس 6.5 را داشته باشند.

تحصیل رایگان در کانادا در مقطع دکتری

دانشجویانی که قصد تحصیل در کانادا در مقطع دکتری را بصورت رایگان در دانشگاه های کانادا دارند می بایست مدرک زبان آیلتس 7 را داشته باشند.

در سالانه به 1000 نفر از دانشجویان مقطع دکترا اقامت دائم کانادا داده می شود که می توانند در ارگان های دولتی کانادا مشغول به کار شوند به همین دلیل متقاضیان تحصیل دکتری در کانادا  بسیارند.

دانشجویان در این مقطع می توانند از کمک هزینه های تحصیلی بهره مند شوند همچنین دانشجویان ابتدا می بایست جهت اخذ پذیرش تحصیلی کانادا در مقطع دکترای محل تحصیل خود را انتخاب کنند در غیر این صورت در اغلب مواقع پرونده دانشجو توسط هیئت علمی دانشگاه رد میشود.

در کل تحصیل رایگان کانادا در صورت اخذ بورسیه تحصیلی میسر میباشد.

هزینه تحصیل در کانادا  

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس دانشگاه های کانادا در سال مبلغی حدود 14000 تا 18000 دلار می باشد که این مبلغ با توجه به دانشگاه متغیر است.

در مقطع لیسانس ،دانشجویانی که معدل بالا دارند کمک هزینه تحصیلی بین 1500 تا 9000 دلار در سال را دریافت میکنند.

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس در هر سال بیش از 6000 تا 9000 دلار میباشد .

هزینه های تحصیل در کانادا در هر دانشگاه ها و استان متفاوت می باشد.  انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک میزبان بسیاری از دانشگاه‌های برتر کانادا می باشند که از محبوبت‌ترین استان‌ها در کانادا برای دانشجویان خارجی به حساب می‌آیند که شهریه این دانشگاهها به شرح زیر می باشد:

  • دانشگاه کبک                ( 16?000 دلار )
  • دانشگاه انتاریو              ( 14?000 دلار )
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا   ( 13?500 دلار)

مدارس حرفه ای مانند حقوق ، پزشکی و MBA شهریه نسبتا بالاتری دارند.

  • دوره های کارشناسی سالیانه بین 6000 دلار تا 2000 دلار کانادا می باشد.تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا بین 3 تا 4 سال به طول می انجامد.
  • دوره های کارشناسی ارشد و دکترا سالیانه بین 7000 تا 25000 دلار کانادا میباشد. مقطع ارشد 1 تا 2 سال و دکترا 3 تا 4 سال به طول می انجامد.

در هنگام تحصیل در این کشو هزینه اصلی دانشجویان خارجی ، هزینه اجاره خانه ، خوراک و حمل و نقل است. با توجه به شهر یا استانی که دانشجو در آنجا زندگی می کند این هزینه ها متفاوت است.

در صورتی که دانشجو بورسیه بگیرد از تحصیل در کانادا به صورت رایگان میتواند استفاده کند یعنی در حالت کلی تحصیل در کانادا رایگان نمیباشد.

هزینه مسکن در کانادا

دانشجویانی که تمایل به اقامت در خوابگاه های دانشگاه را دارند با توجه به امکانات خوابگاه ماهانه مبلغی حدود 300 تا 700 دلار را می بایست پرداخت کنند.

دانشجویانی که اقامت در پانسیون ها را انتخاب می کنند با توجه به محل پانسیون و برخی خدمات می بایست در ماه حدود 700 دلار پرداخت کنند .

دانشجویانی که در زمان تحصیل خارج از دانشگاه یک اتاق با سرویس مشترک یا یک واحد کامل اجاره می کنند با توجه به محل اقامت ،در هر ماه می بایست مبلغی حدود 400 تا 900 دلار بابت اجاره پرداخت کنند لذا اغلب آنان تمایل به داشتن همخانه دارند تا هزینه هایشان را کاهش دهند.

تحصیل در مراکز فنی و حرفه ای 

بعضی از رشته های تحصیلی در کالج ها تا مقطع لیسانس نیز ارائه می شوند که این مقطع یا در خود کالج تکمیل می شود یا با همکاری یکی از دانشگاه ها برگزار می گردد.

افرادی که متقاضی ادامه تحصیل در کالج های کانادا هستند می بایست حداقل مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک زبان آیلتس یا تافل را داشته باشند.

البته کسانی که مدرک زبان ندارند ابتدا می بایست دوره آموزش زبان را سپری کنند که شهریه سالانه دوره های آموزش زبان حدود 10000 تا 11000 دلار می باشد.

 شهریه تحصیل در کانادا در دوره های کالج حدود 12000 تا 14000 دلار در سال است و هزینه زندگی در کانادا حدود 800 تا 1200 دلار در ماه می باشد.

دانشجویانی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی کانادا شده اند می توانند به صورت پاره وقت در دانشگاهها مشغول به کار شوند و یا قادرند 20 ساعت در هفته در محیط خارج از دانشگاه کار کنند. البته از سال دوم به بعد می توانند به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند.

ویزای تحصیلی کانادا

اگر شما هم خواهان  مشاوره رایگان تحصیل در کانادا هستید و شرایط مهاجرت کانادا را دارید میتوانید با تحویل مدارک خود که شامل مدرک زبان، کپی و اصل مدارک تحصیلی، 2 قطعه عکس پاسپورتی، اصل و کپی پاسپورت، کپی و اصل شناسنامه، مدارک اثبات پشتوانه مالی و در صورت اشتغال به کار مدارک مربوط به سوابق کاری و نامه اشتغال به کار میباشد به وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی نوباوران در کمترین زمان و به صورت تضمینی ویزای تحصیلی کانادا  را دریافت نمایید.

شرایط پذیرش تحصیلی کانادا

جهت اخذ پذیرش تحصیلی کانادا برای هر دانشگاهی، باید سلسله مراتبی را کاملا اصولی و طبق مقررات انجام دهید.

  • در گام نخست باید رشته تحصیل خود را تعیین کنید و پس از آن جهت پذیرش، باید دانشگاهی را انتخاب کنید که مورد تایید وزارت علوم در کانادا باشد.
  • در گام سوم باید شما فرمهای تقاضای پذیرش دانشگاه  راتکمیل و بعد ارسال کنید.
  • قسمت چهارم بررسی الزامات مدرک زبان جهت پذیرش از دانشگاه کانادا است که یکی از خصوصیات مهم در روند پذیرش متقاضی می باشد .
  • و اقدام آخر جهت دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادا می باشد که در ادامه بیان خواهد شد.

یکی از اصلی ترین شرایط پذیرش دانشگاه های کانادا بازه زمانی بین اخذ مدرک قبلی و تقاضای پذیرش شما می باشد.

بدین معنا که تنها متقاضیانی امکان دریافت ویزای تحصیلی کانادا را دارند که کمتر از 5 سال وقفه در بین مقاطع تحصیلی و زمان تقاضای پذیرش آنها وجود داشته باشد.

زمان ثبت نام برای پذیرش دانشگاه های کانادا

دانشجویان دو بار در سال ( ترم زمستان و ترم تابستان ) فرصت ثبت نام دارند .

مهلت ثبت نام برای ترم زمستان 1 سپتامبر است. مهلت درخواست برای ثبت نام ترم تابستان 15 ژانویه  می باشد.

برای دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی  اول ماه مارس می باشد. می توان گفت در بعضی از موسسات و دانشگاه ها این تاریخ مهلت ها متفاوت است.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا  – شرایط تحصیل در کانادا – ویزای دانشجویی کانادا – هزینه تحصیل در کانادا

شرط تمکن مالی برای هزینه تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا نیز یکی دیگر از شرایط پذیرش دانشگاه های کانادا است که این روزها ذهن هر دانشجویی را به خود مشغول می کند .

برای امکان تحصیل در کانادا شما باید توانایی اثبات توانایی پرداخت هزینه تحصیل در کانادا را به سفارت کانادا داشته باشید.

الزامات زبان برای تحصیل در کانادا

در کانادا ، شما می توانید طیف گسترده ای از تحصیل به زبان انگلیسی یا فرانسه را برای مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری انتخاب نمایید .

ارائه مدرک زبان انگلیسی از مهمترین شرایط پذیرش دانشگاه های کانادا می باشد.

در مقطع کارشناسی مدرک زبان انگلیسی با نمره آیلتس حداقل 6 می بایست ارائه شود. در مقطع کارشناسی ارشد حدنصاب نمره آیلتس 6?5می باشد .

جهت پذیرش در مقطع دکترا نیز خود دانشجوی متقاضی می بایست دانش زبانی قابل قبولی داشته باشد تا بتواند استاد راهنما را جهت همکاری برای اخذ پذیرش متقاعد سازد .
آزمون های اصلی انگلیسی پذیرفته شده توسط دانشگاه های کانادا در زیر عنوان شده است :

IELTS– انگلیسی ( در سطح پیشرفته )
TOEFL

بعضی از دانشگاه ها ممکن است آزمون های انگلیسی دیگری را قبول کنند مانند:

CAEL : ( ارزیابی زبان انگلیسی دانشگاهی کانادایی )
CanTEST : ( نوعی تست انگلیسی برای دانش آموزان و کارآموزان )
MELAB : ارزیابی زبان انگلیسی در ایالت میشیگان

درخواست روادید برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا

پس از پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود شما می بایست به صورت آنلاین یا به صورت حضوری در مرکز درخواست ویزا ، درخواست ویزای تحصیلی برای مهاجرت به کانادا دهید. همچنین باید مدارک زیر را در اسرع وقت تهیه نمایید:

  • نامه پذیرش از DLI uni
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی سلامت
  • پاسپورت فعلی
  • مدرک اثبات کننده تمکن مالی شما

مراحل اخذ پذیرش تحصیلی کانادا عبارتند از انتخاب دوره و دانشگاه ، شرکت در آزمون زبان ، تکمیل فرم درخواست و اخذ ویزای تحصیلی که همگی باید به دقت و با راهنمای مشاور مهاجرتی حرفه ای انجام شود.

الزامات ویزای دانشجویی کانادا

ویزای دانشجویی کانادا دانشجویان بین المللی را به مؤسسات آموزش عالی واگذار می کند. الزامات خاص برای تحصیل در کانادا و اخذ ویزای دانشجویی بسته به سطح تحصیل انتخاب شده، زمینه تحصیلات متقاضی و کشور شهروندی آن متفاوت است.

متقاضیان معمولا نیاز دارند:

  • مدارک پذیرش و ثبت نام در موسسه علمی معتبر کانادا
  • داشتن مدارک معتبر گذرنامه / مسافرتی و ارائه مدارک مالی؛
  • در ارتباط با کشور خود و شواهدی از قصد خود برای ترک کانادا در پایان تحصیلات خود.

همچنین برای تحصیل دانشجویان باید فاقد هر نوع پرونده کیفری باشند و به هیچ عنوان شرایط پزشکی را تحت الشعاع قرار ندهند و در صورت لزوم آزمایشات پزشکی را انجام دهند.

سوالات متداول در مورد

جایگزینی برای تحصیلات تکمیلی در کانادا چیست؟

در کشور کانادا ،نظام آموزش عالی شامل هر نوع برنامه آموزشی رسمی پس از مدارس راهنمایی می شود، یعنی تحصیل در آکادمی ، حرفه ای، فنی، یا آموزش حرفه ای که عمدتا به وسیله دانشگاه ها، کالج ها و موسسات ویژه نیز ارائه می گردد.

با چه نوع دیپلمی می توان از یک موسسه آموزشی مجاز در کانادا پذیرش تحصیل در کانادا را گرفت؟

در این مورد نگران نباشید ، به دلیل اینکه متقاضیانی که در هرگونه مدارس دولتی در ایران دیپلم گرفته اند، این امکان را دارند تا به کالج های کشور کانادا ورود نمایند. مدارس دولتی و غیرانتفاعی ایران مورد تایید کشور کانادا می باشد.

چگونه می توانم در دانشگاه / کالج کانادا شرکت کنم؟

شما پس از دریافت نامه پذیرش و با ارائه تمامی اسناد و مدارک لازم و الزامات قانونی اضافی از طریق مسیرهای آنلاین و مراجعات حضوری به سفارت می توانید پذیرش دانشگاه های کانادا را جهت تحصیل در کانادا دریافت نمایید.

برای پذیرش از دانشگاه و تحصیل در کانادا نیاز به زبان فرانسه و انگلیسی است؟

لزوما، اگر تحصیل در کانادا را در یکی از  استان های انگلیسی زبان برنامه ریزی کرده اید ، می بایست مدارک کافی در مورد زبان انگلیسی را ارائه دهید، اما اگر مایل هستید که در یک استان مستعمره فرانسه تحصیل کنید، باید مدرک تحصیلی در زبان فرانسه را ارائه دهید.

میزان شهریه دانشگاهها و هزینه تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی چقدر است؟

تحصیل در کانادا یکی از کم هزینه ترین مقاصد برای تحصیل است و میزان شهریه دانشگاه های آن ارزان تر از انگلستان ، استرالیا و آمریکا است، به نحویکه هزینه ها در مقام مقایسه با دانشگاه ها ی آمریکا تقریبا نصف است.

مزایای تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا ، سریع ترین، بهترین و شاید بتوان گفت مقرون به صرفه ترین روش جهت دریافت اقامت دائم کانادا می باشد.

بر این اساس می توان گفت: تحصیل در کانادا هزینه کردن نیست، بلکه یک نوع سرمایه گذاری با ارزش است. در عین حال شهریه کالج ها و دانشگاههای کانادا ، به مراتب از کشورهای هم تراز مثل آمریکا، انگلستان، استرالیا و سوئیس پایین تر است.

دانشجویانی که موفق به اخذ تابعیت کانادا شده اند و اقامت تحصیلی کانادا را گرفته اند، می توانند برای تحصیل در کانادا در خوابگاه های دانشجویی مربوط به دانشگاهها یا در پانسیون ها اقامت داشته باشند یا می توانند بیرون از محیط دانشگاه ها یک واحد کامل یا یک اتاق اجاره کنند