سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موسسه حقوقی نوباوران

تحصیل در استرالیا

    نظر

یکی از شادترین کشور‌های جهان است

استرالیا با مساحت 7,69 میلیون کیلومتر مربع، ششمین کشور پهناور جهان است و بیش از 23 میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. استرالیا تنها قاره‌ای است که به عنوان یک کشور واحد اداره می‌شود. کشور استرالیا یک رهبر جهانی در زمینه‌ی آموزش و پرورش است. همین موضوع باعث شده بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در استرالیا اقدام کنند.

چرا تحصیل در استرالیا ؟

این کشور با دارا بودن 22000 دوره‌ی تحصیلی که در 1100 موسسه مختلف برگزار می‌شوند این امکان را برای دانشجویان فراهم می‌کند که به طیف گسترده‌ای از انواع رشته‌های تحصیلی دسترسی داشته باشند.

کیفیت تحصیل در استرالیا

در کنار تنوع بالای رشته‌های تحصیلی در استرالیا کیفیت بالای تحصیل در این کشور قابل ملاحظه است. سیستم دانشگاهی استرالیا رتبه‌ی هشتم در جهان را دارد و در این زمینه از کشورهای انگلیس، آلمان و ژاپن پیشی گرفته است. همین باعث شده که کشور استرالیا کشوری شناخته شده در جهان باشد.

سطح زندگی دانشجویی در استرالیا

گرچه سطح کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است اما نباید از زندگی دانشجویی در این کشور غافل بود. طی یک نظر‌سنجی در سال 2012 مشخص شد که 88 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی از زندگی دانشجویی در استرالیا رضایت داشته‌اند. کشور استرالیا دهمین کشور شاد در جهان شناخته شده است.

سرمایهگذاری‌های دولت در امر تحصیل در استرالیا

دولت استرالیا در سطح آموزش بین‌المللی سرمایه‌گذاری می‌کند. به گونهای که برای ارائه‌ی بورسیه‌ی تحصیلی بین‌المللی سالانه مبلغ دویست میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند.

 هزینههای زندگی و تحصیل در استرالیا

ارز رایج در استرالیا، دلار استرالیا یا AUD است. بورسیه‌ی تحصیل در استرالیا یک موضوع رقابتی به شمار می‌رود. اما برای تحصیل در استرالیا بدون داشتن بورسیه لازم است از هزینه‌های مختلف در این کشور اطلاع داشته باشید.

مانند هر کشور دیگری تحصیل در استرالیا نیز بسته به نوع رشته و طول مدت تحصیل هزینه‌های متفاوتی را در بر می‌گیرد.

دوره‌های زبان انگلیسی 300 دلار در هفته هستند و از سوی دیگر برای آموزش پیشرفته باید از 4000 تا 22000 دلار را در نظر گرفت. کسب مدارک تحصیلی نیز افزایش هزینه‌ها را در بر خواهند داشت.

دوره‌ی تحصیلی لیسانس از 10000 دلار تا 33000 دلار در سال است. چنانچه قصد ادامه تحصیل در یک دانشگاه خصوصی را داشته باشید این مبلغ افزایش خواهد یافت. اما تحصیل در مراکز دولتی از هزینه‌های کمتری برخوردار است.

مدرک کارشناسی ارشد در سال از 20000 دلار تا 37000 دلار هزینه را شامل می‌شود و تحصیل در دوره‌ی دکتری حدود 14000 دلار تا 37000 دلار در سال هزینه‌بردار است. همانطور که از قبل اشاره شد این مبالغ در مراکز خصوصی بیشتر خواهد بود.

از دیگر هزینه‌های این کشور باید به پرداخت هزینه زندگی و صدور ویزای دانشجویی توسط وزارت مهاجرت و حفاظت از مرزها  اشاره کرد که این مبلغ معادل 18,610 دلار است. سایر هزینه‌ها به مکانی که در آن زندگی می‌کنید بستگی دارد.

مناطق شهری هزینه‌های بیشتری برای مسکن خواهد داشت. البته نوع اقامت شما در این هزینه‌ها بی‌تاثیر نیست. قیمت اقامت در خوابگاه‌ها از 80 دلار تا 135 دلار متغیر است.

با این حال اجاره‌های اشتراکی و اقامت در محدوده‌ی دانشگاه از 70 دلار تا 250 دلار هزینه خواهد داشت. گزینه‌های گرانتر مربوط به خانه‌ها است که رنج قیمت آن‌ها از 110 دلار تا 270 دلار در هفته و اماکن اجاره‌ای از 100 دلار تا 400 دلار در هفته است.

جدا از هزینه‌ی مسکن سایر هزینه‌های هفتگی می‌تواند به شرح زیر باشد:

مواد غذایی و خرید غذا از رستوران‌ها 80 تا 200 دلار

گاز و برق از 60 تا 100 دلار

تلفن و اینترنت 20 تا 50 دلار

حمل و نقل عمومی 10 تا 50 دلار

تفریح و سرگرمی 50 تا 100 دلار

سایر هزینه‌ها مربوط به پوشش و بیمه‌ی درمانی و بهداشت دانشجویان خارجی است.

شرایط کار در کنار تحصیل در استرالیا

چنانچه قصد دارید برای پرداخت هزینه‌های خود در کنار تحصیل در استرالیا مشغول به کار شوید ابتدا لازم است قوانین مختلف برای ویزاهایی که ارائه می‌شوند را بررسی کنید. هر ویزا به ملیت، سن و هدف شما برای اقامت در استرالیا بستگی دارد. چنانچه هدف اصلی شما تحصیل است باید ویزای دانشجویی دریافت کنید. ویزاهای تحصیلات دانشجویی عبارتند از:

  • ویزای مستقل ELICOS
  • ویزای مدارس
  • آموزش و پرورش و آموزش حرفه‌ای
  • تحصیلات عالی
  • تحصیلات تکمیلی
  • غیر انتخابی و امور خارجی و دفاع

ممکن است در یک دوره‌ی کوتاه ویزاهای زیر نیز مورد بررسی قرار گیرند:

  • ویزای بازدید کننده
  • ویزای کار در تعطیلات
  • ویزای نگهبان دانشجویی

این موارد برای هر فرد متفاوت از دیگری است. از این رو الزامات و فرآیندها برای هر کسی متفاوت است.

زبان رایج در استرالیا

نیمی از جمعیت مردم استرالیا خارج از کشور متولد شده‌اند. این موضوع باعث شده 260 زبان مختلف در سرتاسر استرالیا وجود داشته باشد. با این حال دولت هیچ زبان رسمی برای کشور معرفی نکرده است. اما زبان رایج در میان همه‌ی مردم انگلیسی است. به همین دلیل یکی از شرایط اخذ ویزای استرالیا داشتن مهارت در زبان انگلیسی است.

شهرهای تحصیلی استرالیا

شهرهای مختلف در هر کشور می‌توانند امکانات فرهنگی و آموزشی متفاوتی را ارائه دهند. به همین علت بعضی از شهرها که دارای امکانات و موسسات آموزش عالی معتبرتر می باشند به عنوان شهرهای دانشجویی و تحصیلی شناخته شده‌اند. در ادامه بعضی از مهمترین شهرهای تحصیلی و دانشجویی استرالیا را معرفی خواهیم کرد.

سیدنی

چهارمین شهر جهان برای دانشجویان بین‌المللی و پرجمعیت‌ترین شهر در استرالیا است. قدیمی‌ترین دانشگاه استرالیا معروف به دانشگاه سیدنی در این شهر واقع شده است. علاوه بر این سیدنی یک مکان گردشگری معروف به علت وجود سازه‌هایی مانند اپرای سیدنی و پل بندر سیدنی در آن است. تحصیل در استرالیا می‌تواند لحظات خوشی را با وجود پارک سلطنتی و اماکن زیبای دیگر برای دانشجویان به وجود آورد.

ملبورن

پس از سیدنی ملبورن جایگاه پنجم را برای دانشجویان بین‌المللی دارد. ملبورن به عنوان یک مرکز بین‌المللی برای هنر شناخته شده و یونسکو آن را به عنوان شهر ادبیات نامیده است. خانه‌ی گالری ملی ویکتوریا و همینطور ساختمان نمایشگاه سلطنتی در ملبورن واقع شده است. علاوه بر این ملبورن دارای بزرگ‌ترین شبکه‌ی تراموای جهان است و علاوه بر این آب و هوای بی‌نظیری دارد.

بریزبن

یکی دیگر از بهترین شهرها برای تحصیل در استرالیا بریزبن است. این شهر سه دانشگاه بزرگ را در خود جای داده است و بیست و ششمین جایگاه بین‌المللی در جهان را برای دانشجویان دارد. این شهر با توجه به قرار داشتن در کنار سواحل معروف استرالیا یک مکان گردشگری شناخته شده است.

پرت

پرت بهترین شهر دانشجویان در جهان و چهارمین شهر بزرگ استرالیا است. پرت به دلیل فاصله‌ای که از دیگر شهرهای استرالیا دارد به جاذبه‌های طبیعی بسیاری دسترسی دارد.

کانبرا

ممتازترین دانشگاه در کشور و دانشگاه ملی استرالیا در این شهر واقع شده است. جاذبه‌های زیادی از جمله گالری ملی و مجلس نمایندگان در این شهر وجود دارند. خبر خوب برای افرادی که برای تحصیل در استرالیا شهر کانبرا را انتخاب می‌کنند این است که کتابخانه‌ی ملی استرالیا در این شهر است.

آدلاید

آدلاید به عنوان یک شهر آموزشی شناخته شده است. این شهر علاوه بر دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی مختلف، موسسات پژوهشی مانند موسسه‌ی سلطنتی استرالیا را در خود دارد.

مزایای تحصیل در استرالیا چیست؟

تحصیل در استرالیا می‌تواند تجربه‌ای تکرار نشدنی برای هر کسی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارد باشد. اما مزایای تحصیل در این کشور پهناور چیست؟ در ادامه به بعضی از این مزیت‌ها اشاره خواهیم کرد.

آموزش عالی در سطح جهانی

با وجود تعداد کم دانشگاه‌ها، کشور استرالیا آموزش عالی را در سطح جهانی ارائه می‌دهد و همواره در رتبه‌بندی جهانی حضور دارد. هفت دانشگاه استرالیا به دلیل شهرت دانشگاهی، شهرت کارمندان و سطح بالای علمی دانشجویان در سطح بین‌الملل در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS قرار گرفته‌اند. علاوه بر این چندین دانشگاه استرالیا در رتبه‌بندی‌های Times و  Shanghai jiao tong  قرار گرفته‌اند.

تنوع فرهنگی در استرالیا

استرالیا یکی از کشورهای با تنوع زیاد فرهنگ در جهان است که تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی را در خود جای داده است. این به این معنا است که تحصیل در استرالیا علاوه بر حضور در کنار دانشجویانی از سراسر دنیا برای شما فرصت تجربه‌ی انواع فرهنگ‌ها در رستوران‌ها، نمایشگاه‌ها، جشنواره‌های فیلم و مواد غذایی را به ارمغان خواهد آورد.

کشوری زیبا و سرشار از اماکن دیدنی

کشور استرالیا علاوه بر مکان‌هایی مانند اپرای سیدنی، خانه‌های یاد بود جنگ استرالیا، برج کوه سیاه و … از طبیعت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. طبیعت چشمگیر استرالیا، از جنگل‌های بارانی پر شکوه گرفته تا بیابان‌های خشک و سواحل بی‌نظیر، این کشور را به مکانی ایده‌آل برای زندگی تبدیل کرده است. این موضوع به شما این امکان را می‌دهد که با تحصیل در استرالیا به عنوان یک دانشجو از تعطیلات فوق‌العاده در این کشور بهره ببرید.

تحقیقات جهانی قوی

دانشگاه‌های استرالیا در تحقیقات جهانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و در زمینه‌های مختلف هنر، علوم انسانی و آموزش و پرورش فعالیت‌های زیادی انجام داده‌اند. علاوه بر این استرالیا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌کنندگان در تحقیقات جهانی به شمار می‌رود و در اکتشافات بسیار مهم از جمله پنیسیلین و wifi نقش داشته است. این موضوع تحصیل در استرالیا را به یک تجربه‌ی عالی برای یادگیری از بهترین اساتید تبدیل کرده است.

فرصت‌های فوق‌العاده برای کار

در طول تحصیل در استرالیا دانشجویان بین‌المللی می‌توانند 40 ساعت در هر دو هفته کار کنند و از این طریق هزینه‌ی لازم برای سفرهای کوتاه، تعطیلات و سرگرمی با دوستان خود را فراهم نمایند. علاوه بر این دانشجویان می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی از استرالیا مهاجرت کرده و از ویزای تحصیلی خود برای کار استفاده کنند. همچنین فرصت‌هایی از قبیل برنامه‌های حرفه‌ایPYP وجود دارند که این امکان را برای فارغ‌التحصیلان حسابداری، فناوری اطلاعات و مهندسی فراهم می‌کنند که در یک محل کار در استرالیا تجارب بیشتری کسب کنند. همینطور تکمیلPYP می‌تواند به کسب اقامت دائم استرالیا کمک کند.